På ett år (2020) oppnådde Point Taken følgende:
- Epostlisten vokste fra 100 til 2700 abonnementer
- 3000+ konverteringer fra nettsiden (påmeldinger til webinar og workshop, samt fra chat og kontaktskjema)
- Over 10 millioner i inntekt fra helt nye kunder kunne spores direkte fra markedsføringsinitiativer
- Bedriften vokste fra 30 til 38 ansatte
- I de siste månedene anslo daglig leder at 60% av alle salg kom fra markedsaktiviteter

Før Digitalfeet og Point Taken begynte å jobbe sammen
- De hadde mange gode ideer og planer og ønsker rundt salg og markedsføring
- Tiden deres ble som oftest «spist opp» av daglige oppgaver, slik at de ikke fikk tid til å utføre
- Det var ingen som hadde dedikert og løpende markedsføringsansvar, dette ble mer utført adhoc av personer i andre roller
- Det var utfordrende å få kontinuitet og kunne dokumentere resultater

Tidslinje til suksess
Oppdatering av nettsiden
Vi lanserte en oppdatert nettside for Point Taken høsten 2019. Den nye siden var i WordPress, og dermed et CMS Point Taken kunne oppdatere selv.
September 2019

Et vellykket event
Digitalfeet hjalp Point Taken med å promotere et mini-seminar om Power Platform. 140 deltagere meldte seg på eventet. Deltagerne var fornøyde og Point Taken var fornøyd.
October 2019

Etablere teamet og sette mål
Fra starten av 2020 bestemte vi oss for at det skulle være regelmessige markedsmøter mellom Tiril (markedssjef i Point Taken), Tomas (salgssjef) og Maia (Prosjektleder i Digitalfeet). Vi setter også klare mål.
January 2020

1500 deltagere på webinar
Våren 2020 fikk Point Taken 1500 deltagere på en webinarserie på fire webinarer rundt Microsoft Teams. Flere av disse førte til videre dialog og salg. Dette åpnet øynene til mange i Point Taken, og var første bevis på at vi var på vei til noe bra.
April 2020

Årets Modern Workplace Partner
«Det er så mye positivitet og så mye bra som skjer rundt Point Taken om dagen» sa daglig leder Rune Tangen i første møtet etter de vant prisen. Det finnes utrolig mye dyktige mennesker i Point Taken, og 2020 var året hvor de virkelig fikk vist frem kompetansen digitalt til et større publikum, og fikk en enda større fanklubb. Microsoft var også fans.
June 2020

I gang med Marketing Automation
Når man får hundrevis som melder seg på webinar, så ble det etter hvert vanskelig for salg å henge med i svingene og følge opp. Derfor gav det nå mye mening å sette salgsoppfølgingen inn i system. Vi satt opp «Customer journeys» slik at mye av kundepleien etter et webinar kunne foregå digitalt og automatisert, og leadsscoring slik at salg kunne konsentrere seg om de viktigste leadene.
August 2020

Fra leads til salg
Point Taken har nå full kontroll over hele kundereisen, og kan spore salg tilbake til markedsføringsaktiviteter. De kan spore 10 millioner i inntekter (kun nye kunder) som kommer direkte fra markedsføring i 2020.
november til desember 2020

Suksesshistorien i TALL
3x
Tilhengere i sosiale medier
3x
Nettsidevisninger
2700
Personer på nyhetsbrevsliste
3000+
Konverteringer fra nettsiden (påmeldinger til webinar og workshop, samt fra chat og kontaktskjema)
10M+
i inntekt fra helt nye kunder kunne spores direkte fra markedsføringsinitiativer
1000%
Ca 1,2 millioner brukt på markedsføring (personalkost, annonsekost og byråkost) og rett over 10 millioner på nysalg = ROI på ca 1000%
Heltene i Point Taken


Tiril kom rett fra skolebenken til markedsførings-suksess
Tenk deg å entre arbeidslivet ved å gjøre suksess fra starten. Å tre inn i en rolle og i løpet av første året har du snudd helt om på hvordan selskapet selger sine tjenester, og bidratt til en tydelig vekst.
Tiril er en smart kvinne som lærer raskt. Så når Digitalfeet delte tips og suksessoppskrifter med Tiril, forsto hun poengene med en gang, fulgte opp, og kunne raskt ta over prosesser. Etter at vi hadde gjort noe sammen en gang, kunne Tiril ta over, og lurte på hvordan vi kunne gjøre det enda bedre.
Sammen med Maia (prosjektlederen fra Digitalfeet) kjørte Tiril flere vellykkede kampanjer og skapte vinnende strategier.
Sammen med Joseph (Utvikler fra Digitalfeet) satt Tiril i gang med marketing automation.
Tiril er en proaktiv «doer» som ikke er redd for å sette opp møter med salg og med ledelsen for å få ideene sine realisert.
Hun har vært i stand til å spore leads-flyten hele veien til salg.
Tomas sikrer det kritiske samarbeidet mellom salg og marked
Tomas startet som salgssjef i Point Taken høsten 2019. Han har jobbet i selskaper før hvor markedsføring og salg jobbet tett, så for ham var det helt naturlig å tenke markedsføring inn som en del av salgsprosessen.
Å ha salg med på laget er avgjørende for suksess. Markedsføring kan generere leads, men vi trenger selgerne til å «close» salgene.

Få tilgang til Point Takens oppskrift på suksess
Priser Point Taken har vunnet mens de har arbeidet med Digitalfeet

Årets Modern Work Partner 2020 og 2021
Er du inspirert av Point Taken's reise?
Å abonnere på en markedsavdeling kan være det du trenger for å lykkes med markedsføring og salg.
